Trendi a kikapcsolás

Többször írtam már a kikapcsolásról, mert nyilván nagyon hálás slow téma. Most a lépten-nyomon szembejövő hírek miatt vettem elő újra az offline vs online jelenlét topikját. Hogy mennyire komoly, világszinten jelenlévő probléma a mobiltelefonhasználat manapság, mutatja, hogy a legnagyobb nemzetközi cégek indítottak kampányt a kikapcsolásra alapozva.

Krajcsó Nelli írása

trendi_a_kikapcsolas

A Coca-Cola a közösségi média függőségünkön enyhítene egy Social Media Guard nevű kutyagallérhoz hasonló találmánnyal. Az üzenetnek örülök, de a kapcsolódás a márkához számomra erőltetett. Persze végig látjuk a szokásos, boldog Coca-Cola arcokat, és tudom, hogy fontos a kólánál a szeretet, de ez még azért billeg elég erősen.

Az Amstel ennél már többet rakott bele a gondolkodásba, amikor a Don't share your free time. Live it. kampányát kitalálta, nem kisebb céllal, minthogy támogassa a sör bulgáriai bevezetését. A lényeg, hogy ha este 6 és 10 között elzárod a telefonodat az általuk készített mobiltárba, kapsz egy ingyen sört. A cél, hogy a munkádat hagyd a munkahelyen, a kollégáiddal töltött munka utáni levezető kocsmázásban viszont légy jelen.

Az UNICEF az okostelefon-használók jótékonykodási kedvét próbálja növelni azzal, hogy ha 10 percig nem nyúlunk a mobilunkhoz, egy rászoruló gyermek egynapi ivóvízellátását fedezzük. Egyszerűnek hangzó kihívás, de higgyétek el, nehéz! Tetszik ebben, hogy reagálnak az új fogyasztói szokásokra, és vidám feladattá teszik az adományozást, ami bármikor megvalósítható.

Végül pedig a Durex a közelgő Earth Hour partnereként Turn off to turn on üzenettel mutat fricskát a pároknak, akik szerintük, az okostelefonozás miatt nem bújnak ágyba. Mindnyájunknak ismerős jelenetek, a legdurvábbal, az esküvőjükre tartó, a mobilozást abba nem hagyó párral.

Mindebben nem az az érdekes, hogy ezek a vállalatok végre rákaptak a slow ízére, mert nyilván nincs így. A T-mobil Adj időt ajándékba! kampánya is mutatja, hogy bárki, még egy okostelefonokat áruló cég is bőven profitálhat a kikapcsolás és az egymással töltött idő hangsúlyozásából. A kérdés, hogy változik-e valami a hatásukra, a kérdés, hogy nem lesz-e túlhasznált frázis egy olyan probléma, ami mindenkit érint, és ami határok meghatározása nélkül könnyen veszélyes lehet? Felkapjuk-e a jövőben majd a fejünket, ha most mindenki farkast kiált?