Érkezz meg a reggelbe – mert minden nap csak a TIÉD!

Neked mi az első gondolatod, amikor kinyitod a szemeidet? Visszaemlékszel az álmaidra? Amikor meghallod az óracsörgést, magadban elmormolsz pár mondatot, abban reménykedve, hogy hétvége van és nem kell bemenned a munkahelyedre? Gyorsan átgondolod a napi feladataidat és már pattansz is ki az ágyból?

Demeterné Szecskó Mónika írása

slow reggel

Világéletemben korán kelő voltam. Ha jól emlékszem, már az óvódába is én érkeztem először. Ez a szokás kísérte végig a mindennapjaimat. A reggelt az aznapi teendőim végiggondolásával kezdtem, majd egy gyors reggeli, tisztálkodás, esetleg egy gyors portörlés, viráglocsolás, korai edzés és már indulhat is a rohanás, hogy időben odaérjek a munkahelyemre. Mire beérkeztem, már annyi mindent elintéztem, hogy alig vártam, hogy végre leülhessek. A délutánjaim hasonló pörgésben teltek, a mókuskerék pedig forgott napról napra. Ugyanaz a rutin, ugyanaz a megszokás.

Mindaddig, amíg egy reggel arra ébredtem, hogy hangosan csicseregnek kint a madarak. Bevallom az első gondolatom az volt, hogy „- Na tessék, ezek még aludni sem hagynak!”. Aztán elkeztem jobban figyelni és meghallani a reggel hagjait. Először csak a külső zajokra figyeltem, majd egyre inkább magamra. Ahogy változott a fókuszom a gondolatok, teendők felől a külvilágra, majd befelé, úgy lettem én is egyre nyugodtabb, boldogabb, összeszedettebb a napjaim során.

Mi kell, ahhoz, hogy SLOW módon induljon minden reggeled? Néhány hasznos tipp, ötlet segítségedre lehet, hogy szokást, nézőpontot válts és megfigyeld a következményeket. Arra bíztatlak, hogy próbáld ki ezeket és ha tetszik, akkor építsd be a mindennapjaidba! :)

  • Még mielőtt kiugranál az ágyból jusson eszedbe, hogy örülj az új napnak. Hiszen kell-e annál több, mint hogy ma is felkelt a nap. Teljesen mindegy, hogy kint esik, az idő ködös, párás, vagy a nap melegen süt már kora reggel, a lényeg, hogy TE ennek az új napnak a részese lehetsz. Hidd el, nélküled nem lenne ugyanaz.
  • Ha melletted fekszik a párod, szerelmed, akkor átölelheted, megpuszilhatod, megcirógathatod, tapinthatod, érezheted a bőrét, illatát. Jól megnézheted magadnak, hogy hogyan is alszik ő itt melletted. Eszedbe juthat, hogy milyen szerencsés vagy, hogy van Neked!
  • Oldalra fordulva kelj ki lassan az ágyból és nyújtózz meg jólesően! Itt az ideje, hogy használhasd azokat a testrészeidet, amíg pihentek az éjszaka alatt. Érezheted, ahogyan nyúlnak, feszülnek az izmaid, majd kellemesen elernyednek.
  • Tárd ki az ablakot és lélegezz mélyeket a friss levegőből! (Egy kis jó tanács: ezt ajánlatos egy másik szobában eljátszani, mert nem biztos, hogy a kedvesed szívesen veszi, ha alvás közben ráengeded esetleg a téli hideget. :) Ha megvan az ideális helyszín, akkor szívj be egy jó mély levegőt és érezheted, ahogyan az oxigén átjárja az egész testedet. Fedezd fel, hogy milyen a tiszta reggel illata. Időzz el egy kicsit ebben az érzésben.
  • Szentelj figyelmet a reggelidnek. Ülj le, élvezd az ízeket, illatokat, egyél úgy, mintha minden reggel az első reggelid volna. (Ami igaz is, hiszen Micimackó is azt mondta, hogy ha egyszer egy reggeli kimaradt, azt már bepótolni nem lehet. :)
  • Amikor elindulsz otthonról figyelheted, ahogy a fenti sok-sok inger egyszerre éri a testedet. Hallani fogod a madarakat, kocsikat, érezni fogod a kinti illatokat, ahogy minden lépésnél feszülnek és kiengednek az izmaid, tapinthatod például a mozgólépcső korlátját.
  • Észreveheted, hogy másképp indítottad ezt az új napot, mert az első akivel foglalkoztál TE magad vagy! KELLEMES ÉBREDÉST!

 

Kívánom, hogy induljon úgy minden napod, mintha az életed első reggele volna! 

"Nézz fel az égre! Lélegezz be néhányszor, jó mélyen. Gondolj arra - csak egy pillanatra -, hogy csodában élsz, és benned is csoda van!" - Müller Péter