Ha lelassulsz, a világ tartalommal telik meg.

Slow Blog

Szellemi kacat

Gyermekeink stresszmentesítése, a felnőtt világ kiszűrése - 2. rész

Amikor lassításról beszélünk felnőttként, az időbeosztásunk átalakítása után a következő lépés általában az, hogy felismerjük, mennyi felesleges információ ér el bennünket. Mennyi időt töltünk internetezéssel, hírek olvasásával, közösségi médiával, mennyi ingert fogadunk be egy háttérben szóló rádió vagy tévé irányából. Akár az utcára kilépve is rengeteg információ verseng a figyelmünkért: hirdetőtáblák, a boltok cégérei, képernyők, járművek, járókelők, elkapott beszélgetések - és mindemellett talán még azt is észrevesszük, milyen szép a homlokzata némelyik háznak. Most képzeljük magunkat gyermekünk helyébe: vajon ő mit fogad be mindebből? És mire van szüksége ezek közül? Alább a felnőtt világ kiszűréséről szóló cikkem második részét olvashatjátok.

Faragó Ági írása

adorable-autumn-baby-590471.jpg

Tovább olvasom

"Nem tudunk dolgozni magunkon, ha közben extrém fájdalmat élünk át. Sokkal egyszerűbb választásnak tűnik bevenni egy gyógyszert."

Testi fájdalmaink gyakran akadályoznak minket a nyugodt mindennapokban. Fájdalmaink a rohanó, túlhajszolt világunk folyományai is lehetnek, egyfajta lelki üzenetek, amik a változtatásért kiáltanak, mi viszont nem hallgatjuk meg őket. A fájdalom az élet velejárója, nem kerülhetjük el, ezért érdemes közelebbről megismernünk. Az egyik leggyakoribb testi fájdalmunk a fejfájás, melynek 70-90%-a lelki eredetű. A fájdalomcsillapítók beszedése mellett érdemes más módokat is keresni az enyhítéséhez, amelyek a tünetkezelésen túl hosszú távon is segítségünkre lehetnek. Április 18-i SlowHow: Testi-lelki fájdalmaink c. előadásunk meghívottjával, Hal Melindával beszélgettünk a fájdalomhoz való hozzáállásunkról és az enyhítés lehetőségéről.

Pivarcsi Dorina interjúja 

drugs-medical-medication-56612.jpg

Tovább olvasom

Egyensúlyra törekszel? Legyen az állatod az útitársad!

Modern, városi életet élve rengeteg lehetőség tárul elénk, egy valami azonban egyre kevésbé elérhető: a valódi, érintetlen természet. Mostanra sokan eltávolodtunk az évezredeken át természetesnek vélt életmódunktól, amiben például az állatokkal való interakció magától értetődő volt. A városiasodásból származó jólét és biztonság ellenére sokszor elégedetlenek vagyunk és különböző alternatívákat keresünk az életre, de eszünkbe jut-e vajon, hogy talán az állatok is hozzásegíthetnek minket a kiegyensúlyozottsághoz.

Pivarcsi Dorina írása

eddie-howell-1438831-unsplash_2.jpg

Tovább olvasom

"A halogatásban a legnagyobb probléma az, hogy nem hozunk döntést olyan élethelyzetekben, amikor döntést kellene hoznunk."

Interjú Dr. Takács Ildikóval a halogatásról

A halogatás tulajdonképpen az az állapot, amikor arra vagyunk motiváltak, hogy ne csináljuk semmit. Az édes semmittevés alapvetően egy jótékony és hasznos időtöltés, kivéve amikor a kötelességeink rovására megy. Akkor ugyanis a várt felüdülés és kipihentség helyett inkább kelti káosz érzését az emberben. Ennek ellenére mégis hajlamosak vagyunk a halogatásra. Vajon miért éri meg nekünk mindez? Március 25-i SlowHow előadásunkon Takács Ildikó, munka- és szervezetpszichológus vezet be minket a halogatás pszichológiájába. Interjúnkban a halogatás hátteréről beszélgettünk.

Pivarcsi Dorina interjúja 
 kevin-ku-392517-unsplash.jpg

Tovább olvasom

"Az emberek több mint 60%-a kialvatlan. Legtöbbjük azért, mert egyszerűen nincs ideje aludni."

Interjú Dr. Csábi Eszter pszichológussal a jó alvás tudományáról

A rohanó világban kénytelenek voltunk megtanulni, hogyan kell kevés alvással, de annál több koffeines itallal véghez vinni egy hétköznapot. Hiába próbálunk hosszú évek óta lefaragni az alvásidőből, még mindig változatlanul szükségünk van rá. Az emberek több mint 60%-a kialvatlan. Legtöbbjük azért, mert egyszerűen nincs ideje aludni. De vajon meddig bírjuk még a harcot? Hol vannak a határaink? Február 21-i SlowHow előadásunkon Dr. Csábi Eszter pszichológus, alváskutató vezet be minket a jó alvás tudományába. Interjúnkban arról beszélgettünk, milyen fontos szerepet tölt be az alvás az életünkben.

Pivarcsi Dorina interjúja

alvos.jpg

Tovább olvasom

“A mai mesék már teljesen másfajta terhelést jelentenek a gyerekeknek, mint ami minket ért gyerekkorunkban.”

Kisgyerek a képernyő előtt – a felnőtt világ kiszűrése, 1. rész

Amikor lassításról beszélünk felnőttként, az időbeosztásunk átalakítása után általában a következő lépés, hogy felismerjük, mennyi felesleges információ ér el bennünket. Mennyi időt töltünk internetezéssel, hírek olvasásával, közösségi médiával, mennyi ingert fogadunk be egy háttérben szóló rádió vagy tévé irányából. Talán eszünkbe sem jut, hogy gyerekeinknek ugyanígy megterhelő lehet a túl sok információ, ami részben a képernyőkről, részben a felnőtt világból áramlik feléjük. Mivel ez egy nagy téma, a felnőtt világ kiszűréséről két részletben fogok írni itt a SlowBlogon.

Faragó Ági írása

girl-watching-tv_1.jpg

Tovább olvasom

"Csak akkor teszünk valamit az egészségünkért, ha félünk" - Interjú Dr. Márky Ádámmal

Hogyan gyógyítsuk meg az életmódunkat?

Rengetegen elhatározzuk az új év alkalmából, hogy mostantól gyökeresen változtatunk az életmódunkon, többet sportolunk, egészségesebben táplálkozunk, pihenünk, meditálunk... Amilyen szép elképzelések ezek, általában olyan gyorsan bele is bukunk, pedig az egészségünknél kevés fontosabb értéket birtoklunk életünk során. Miért feledkezünk meg róla olyan gyakran mégis? Mit tehetünk azért, hogy minél tovább megmaradhasson, és hogy ezúttal tényleg tegyünk érte? Ezekről a kérdésekről beszélgettünk Dr. Márky Ádámmal, a Nemzetközi Életmód Orvostani Társaság első magyar szakorvosával, aki január 24-i SlowHow: Az egészség slow! előadásában az életmód orvoslásról mesél majd nekünk.

Herendi Kata interjúja

ege_szse_g.jpeg

Tovább olvasom

"A gondolatok sokszor nem egyenlőek a valósággal"

Tudatos jelenlét az újévi fogadalmainkban

Ismerős, amikor az ünnepek túlfűtöttsége, a túlevések, utazások, ünneplések/boldogkarácsonyozások után mindennél jobban vágyunk arra, hogy innentől kezdve 200%-ig egészségesen éljünk, mindig moderáltan együnk, többet sportoljunk és olvassunk, fejlődjünk szakmailag és a családra is jó sok idő maradjon?

Krajcsó Nelli írása

mindful.jpeg

Tovább olvasom

Téged mi akadályoz meg abban, hogy pihenj?

Szorongás, időhiány és tévhitek a pihenés útjában

Van egy állítás, amivel nehéz lenne vitatkozni: mindannyiunknak szüksége van pihenésre. Bár ez nagy igazság, a helyzet az, hogy van, aki meg tudja adni magának ezt a gondoskodást, mások azonban kevésbé. Első ránézésre a rendelkezésre álló időnk eltérésével magyarázhatjuk az egyéni különbségeket, de ha jobban megnézzük, ráismerhetünk még egy-két rejtett mozgatórugóra a háttérben.

Pivarcsi Dorina írása

pihene_s_cica.jpeg

Tovább olvasom

A három varázsszó: nem, később és segíts - Hogyan ne fulladjunk bele a feladatok tengerébe?

A túlhajszoltság elleni küzdelem

Közeleg az év vége, és szerintem nem tévedek, ha azt mondom: a legtöbbünknek van egy listája. Egy szép, hosszú listája, rajta azokkal a feladatokkal, amiket még nagyon el kellene intézni - lehetőleg az ünnepek előtt. Vagy a kettő között. De amint csak lehet. Neked van ilyen listád?

Herendi Kata írása

tu_lhajszoltsa_g.jpeg

Tovább olvasom